torstai 11. lokakuuta 2012

Kuumeessa

Kuten otsikko kertoo oon viettänyt kuumeessa viimiset kolme päivää kotona, jipii! Mutta huomenna meen kouluun, eli siis perjantaina :) Se onki kiva päivä, kuoroa, espanjaa ja Study Hall:ia (eli siis läksyjenteko-tunti).
   Maanantaina meillä oli lomapäivä, ja sillon mää menin käymään amerikkalaisessa SAUNASSA!!<3 Oli kyllä ihanaa. Vaikka ei kunnon löylyjä ollukkaa ku ei saanu heittää vettä kiukaaseen mut nautin silti joka sekunnista. Koska kokemukseni täkäläisessä uimahallissa oli niin outo päätän nyt jakaa sen kanssanne. Eli siis kukaan ei ollut kertonut mulle suomalaisen ja amerikkalaisen uimahallin eroista joten olin vähän ulalla kaikesta. Olin siis yksin koska kukaan mun hostperheestä ei halunnu tulla :D No mutta naisten pukuhuoneessa oli siis kyllä tilaa vaihtaa vaatteitaan mutta siellä oli erilliset pienet pukukopit verhoilla varustettuna ja sama oli suihkujen kanssa. Eli siis vaatteitten vaihto ja suihkussa käynti yksityisyyttä varrellen eristetyissä kopeissa, vaikka oltiinkin kaikki naisia siellä, hassua... Lisäksi altaalle mennessä piti ottaa pyyhe mukaan ja jättää se altaan reunaalle uimaan mennessä, eli siis idea oli peitellä itsellään mahdollisimman paljon vissiin. Oli vähän kiusallista kun olin ainut bikineissä siellä, kaikilla muilla oli koko uikkarit. Saunat oli erilliset naisille ja miehille, vaikka ne olikin allasosaston puolella ja saunaan mentiin vaatteet päällä?? Kyllä :D siellä oli joku joogaamassa ja juttelin yhden saunomaan tulleen mummelin kanssa vähän aikaa. Saunan ovessa oli iso kyltti jossa oli varoituksia että älä ole saunassa enempää kuin 15 minuuttia kerrallaan ja maksimissaan puoli tuntia päivässä (hah!) lisäksi jos olet raskaana, kipeä tai alle 18 ei saa mennä saunaan. (hehhee) Kysyin siltä mummelilta että eikö kiukaaseen saa heittää vettä ja se katto mua kun hullua..
   Yritin siis matkia muiden ihmisten käyttäytymistä ollakseni mahdollisimman "normaali" ja kysyinkin yhdeltä naiselta suihkuhuoneessa että pitääkö mun ottaa pyyhe altaalle mukaan kun kaikki muut näyttää niin tekevän, onneks kysyin..
   Perjantai iltana mennään kattoo dadin jotain lempi bandia en oikei tiia mita ja lauantai aamuna mulla on kampaaja, iik! Kuvia siitä myöhemmin.. Ja sitten lauantaina mennään "pumpkin picking" eli "Poimimaan" kurpitsa ja kaiverretaan siihen naama! Halloween lähestyy..

3 kommenttia:

  1. hahhahhah repesin tolle uimahallille!! oliks niillä siis kaikki vaattet päällä?? nääki on ollu ihan kauhuissan kun sanoin et suomen uimahallien saunoissa on kiellettyy käyttää uimapukua,nyt nää varmaa luulee et oon jotenki sairas.. :D

    VastaaPoista
  2. hei nyt kyl opetat niit jenkkei saunoo siel ;) puol tuntii pyh!

    VastaaPoista
  3. Täälläkin varmaan luullan että oon sairas.. Ja vaatteet oli kaikilla saunojilla päällä, olin ainut biksuis..

    Katsu, yritän parhaani! (P.S. Sanoo hän joka ei kestä kymmentä minuuttia kauempaa saunassa..)

    VastaaPoista