sunnuntai 16. joulukuuta 2012

surullinen joulu

Viikko on kulunut jouluisissa tunnelmissa. Jossen oo jo aikasemmin maininnu ni kaikki miljoonat koristeet, valot ja kukat on jo paikallaan, joulukuusi on koristeltu ja sen alle on alkanut ilmestya pakettejakin!! Esimerkiksi yksi hesekupongeilla pallystetty paketti odottaa avaamistaan..
Viikolla kavin pari kertaa salilla ja mulla oli kiireista mun klubien kanssa. SADD klubissa, joka on siis Students Against Destructive Decision elikka tarkoittaa etta me yritetaan valistaa muita ihmisia etta autoa ajaessa ei saisi tekstata tai olla alkoholin tai huumeiden alaisena. Ollaan saatu jo jotain mun mielesta tosi hienoa aikaan!! Me hankittiin jostain kolarissa ollu auto joka on ihan masana ja se kuljetttiin meijjan koululle torstaina. Oltiin maalattu semmone kyltti joka pystytettiin siihen viereen varustettuna tekstilla "Make memories, not mistakes". Koulun edessa on iso tie joten se on kaikkien nakyvilla. Siina on myos meijjan logo jotta joku osaisi yhdistaa meijjan pikkuisen klubin siihen autoon ja tajuis etta ollaa hyvalla asialla :) jotenki hauskaa on etta klubin nimi on juuri SADD, vahanniinko sad eli surullinen :D

Courtneyn muffinssit. Se on niinku kukka jos tajuutte
Mulla oli myos interact klubia jossa askarteltiin joulukortteja vanhuksille. Torstaina oli Courtneyn synttarit joten edellisena paivana leivoin sille muffinsseja! Niista tuli musta aika hienoja :) Mutta oli niin paljon kaloreita etten itte viittiny maistaa.. Yritan olla taalla varovainen mita syon :D Perjantaina kemian tunnilla yks poika alkoki valistaa luokan tyttoja siita etta meijjan pitaa olla varovaisia mita syodaan koska se ei ainaskaa seurustelis kenenkaa kaa joka ois lihava tai lihoisi seurustelun aikana. Samainen poika sanoi myos etta jos hanen vaimonsa joskus tulis raskaaksi niin se ottais lomaa siks aikaa ja pakenis jonnekki ko se ei kestais semmosta :D Opettaja oli tassa keskustelussa mukana ja sanoi sitten koko luokalle etta "olkaa sitten varmoja etta kaikki ihmiset mailien sisalla kuulee ja tietaa etta Chris ei tuu koskaan menee naimisiin ja etta se ois pahin mahdollinen aviomies ikina" mun mielesta aika hassua etta tallasia jutellaan luokassa ja ihan avoimesti kaikkien edessa :D
No torstaina oli mulle semmone tosi pelottava hetki mita olin jo murehtinu etukateen kun mulla oli esitelma koulussa aiheesta 'roskaruoka koulussa pitaisi kieltaa'. Olin tosi hermostunu ennen sita mut se meni tosi hyvin! :) Ja luokka taputti mulle kaksi kertaa ja tunnin jalkee mun luokkakaverit tuli sanoo et oli tosi hyva esitelma. Vaikka en oikee tiia et tarkottiko ne sita oikeesti vai sanooko ne vaan mut mulle tuli tosi hyva mieli siita :) Se oli kummiski mun eka esitelma englanniksi.
   Hassuja keskusteluja tuli taas kaytya lapi viikolla. Juttelin yhen tyton kanssa ja kerroin etta oon Suomesta ja se sano etta sen kaverilla oli joskus vaihtari Tanskasta ja olin et jee ja kysyin et "ooksa koskaan kayny euroopassa?" ja se sano et "en mut ootko sa?" :DDD Ei sit vissii tienny et Suomi on Euroopassa..
   Toinen juttu oli kun koulunjalkee soin omenaa jonka olin ottanu valipalaksi mukaan kotoa koska olin menossa salille ja kovasti ihmeteltiin etta kui syon omenaa valipalaksi. Ja sanottiin etta oonpas ma niin terveellinen (juuuuuuu) muut oppilaat sit soi sipseja ja kekseja valipalaautomaateista. Onko omenan syominen valipalaksi sitten outoa?
perhepotretti
jalkkaria
   Torstaina mentiin perheen kanssa "pikkujouluihin" tai eihan taalla pikkujoulua vieteta mut joulunviettajaisiin kumminki. Se oli siis dadin semmone business juhla missa oli kaikkia tarkeita henkiloita (dad on Virginian liikenneministeri) Ruoka oli taivaallista. En oo varmaa koskaa syony niin hyvaa ruokaa.. Oli ihan kaikkea ja siella herrasmiehet puvut paalla joi viinia ja naisilla hienot vaatteet kanssa. Oli tosi virallista ja kattelin vaikka kuinka montaa ihmista kun dad esitteli meijjan perhetta vahan kaikille. Maistoin pipareita ja ei ne maistunu yhtaa semmosilt ko meijjan piparit Suomessa! Pitaa korjata asia..
jopa ketsuppipullot on valtavia
Perjantaina mentiin intialaiseen ravintolaan syomaan, se on niin hyvaa :) Ja lauantaina sain taas intialaista ruokaa kun meilla oli taas joulupirskeet intiasta kotoisin olevien perhetuttujen kanssa. Talossa oli FLYYGELI ja sita sitten soittelin koko aikamme siella, Sandin samalla saestaessa kitaralla. Laulettiin joululauluja ja oli tosi kivaa :) mentiin sitten viela joululahjaostoksille ja saattoi sielta mukaani tarttua muutama juttu. Harmi etten voi kertoa teille blogin lukijoille mita oon hankkinu naille ko ne osaa kayttaa google translaattoria!! Mutta kuvia sitten joulouaaton jalkee varmasti :) Lauantaina oli dead line mun lentolippujen varaamiselle. Eli mun piti paattaa mika paiva lahen taalta. Mua harmitti ja olin pahalla tuulella koska se dead line olikin perjantaina ja nyt en tiia koska aijjon menna takaisin koska nyt se on YFU:n paatettavissa koska lahen. Ja sit kyl ketuttaa jos lahen ennen koulunloppua taalta :p
Flyygelin takana ihmelapsi Rihanna joka on 12 vee ja soitti
niin kauniisti

RUOKAA
Niilla oli eukalyptus puu takapihalla ja me saatiin
yks oksa niin tassa mom otti lehtia talteen
etta niista voidaan teha teeta :) Siistia!

Ma, Santa Claus, Sandi, Shravan, Jordan ja Gonzalo






7 aamulla menin tekee vapaaehtoistyota jalleen kun meilla oli Santa's breakfast. Tehtiin amerikkalaisia pannukakkuja ja tarjolla oli myos hedelmia ja lapsiperheet tuli syomaan sinne ja sai tavata myos joulupukin! Ne otti kuvia pukin kanssa ja askarteli juttuja. Myos maa sain kuvia joulupukin kanssa! Ja kerroin pukille etta oon Suomesta eli kaytannossa pohjoisnavalta ja kysyin et mitas se tykkaa Suomesta ja se sano etta tosi kiva paikka ja tykkaa kylmasta saasta :)
Kuten huomaatte kuvasta taalla on ihmisia joka puolelta maailmaa. Kaikki on sekoituksia ja silla ei ole valia onko aasialainen, etela-amerikkalainen, intialainen, tummaihoinen tai valkoinen. Kaikki erilaisia, kaikki saman arvoisia.
   Sunnuntaina oli chillaus paiva, paketoin lahjoja ja tein kortteja ja aamulla mentiin kirkkoon tietty kuten aina. Sain myos paketin Lillilta!! Mun oli pakko avata se kun en voinut odottaa enaa hetkeakaan kun tunnistin muodosta etta sisalla oli Fazerin suklaata! Ah, suomikonvehteja, mums mums naa on niin hyvia <3 Kiitos Lilli!! Dad on takavarikoinu mun paketteja mitka tulee postissa kun mun pitaa kuulemma odottaa jouluun asti.. eiiiiiiiiiiiiiiih. Onneksi ehdin loytaa Lillin paketin ennen sita.. hihi
   Sitten vakavempiin asioihin. En tiia ootteko sinne Suomeen asti kuullu mutta taalla on tapahtunu jotain ihan kamalaa. USA:ssa tapahtui kouluammuskelu tarhassa 16.12. Tekija ampui aitinsa ennen murtautumistaan tarhaan jossa murhasi kaksikymmenta 6-7 vuotiasta lasta. Lisaksi kansleri ja rehtori menehtyivat. Katottiin televisiosta presidentti Obaman muistopuhe. Se oli todella koskettava ja nain kuinka kuuntelijat siella ja itse presidentti itkivat. Taa on niin surullista, varsinkin nain ennen joulua. Lisaksi kiinassa samana paivana joku oli puukottanut 18 lasta kuoliaaksi. Mika tata maailmaa vaivaa kun tammosta tapahtuu? En ymmarra.

4 kommenttia:

  1. söpö toi perhepotretti :) kamala toi ampumis homma :'( siinähän kuoli lasten lisäksi myös 6 aikusta naista :(

    VastaaPoista
  2. aloin itkee kun kuulin tost ampumisest:( mut iloisempiin asioihin, mua jäi kaivelemaan että mitä sulla oli päällä niis hienoissa juhlissa, missä kuvat?!;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli hopea neule ja musta bleiseri ja siniset sammarit seka mustat ballerinat :) Kuvat on tossa ylapuolella :D Ne on kyllakin otettu "lasten huoneesta" kun muualla ei ollu tilaa istua.. En kehannu ottaa kuvia siella fiinimmassa huoneessa kun se ois kuulemma ollu outoa..

      Poista