maanantai 10. joulukuuta 2012

Richmond downtown

Maanantaina oli mun eka kerta salilla! Ajattelin etta ostan sinne kortin kun se on ihan meijjan koulun vieressa ja sinne ois kiva menna ko ei oo mitaa suorituspaineita. Oon niin lahjaton liikunnassa etta mistaan joukkuelajeista oikein valittais.. Mutta maanantaina menin sitten sinne ja paasin ekana kertana ilmaseks ihan kokeilumielessa :) No, oltiin sovittu momin kanssa etta se tulee sitten hakemaan mut kun paasee toista. Ma lahetin sit sille viestia etta koskas paaset toista ja millon nahaa ja raportoin kun olin valmis ja menos suihkuu ja sillee ja ihmettelin et kui se ei vastaa. No, asia selvis sitten ku yritin soittaa. Mun prepaid puhelimest oli raha loppu :D No kiva sit siina yksin kuntosalilla, ilman puhelinta ja ilman kyytia.. Menin sit asiakaspalvelu jonoon jonottamaan varmaan 20 minuutiksi ja sitten kysyin etta saisinko soittaa aitille :D No onneks sain ja loppu hyvin kaikki hyvin! Arsyttaa kylla ko toi mun puhelin ei aina vallilla toimi, heikon yhteyden tai rahattomuuden vuoksi.
   No tiistaina menin luistelemaan YMCA:n porukoiden kanssa! Oltiin vuokrattu koko rata meijjan kayttoon ja sain taas uusia kavereita :) tiistaina oli 21 astetta lamminta, joillain oli vaan t-paita paalla. Paivemmalla koulussa oltiin myos syomassa koululounaalla ulkona syomassa. Hassua kun on joulukuu. Luistelun jalkee mentii sit jatkoilla hampurilaispaikkaan. Soin ranskiksia ja hampparin, hihi.. Mutta mielestani mulla oli taysi oikeus syoda epaterveellista ruokaa koska toi oli vasta toinen kerta ko olin hampparipaikassa taalla!! (Aika hyvin) Paikan nimi oli  Chick-fil-a. Ja mulle yritettiin kovin selittaa kuinka friteerattu kanahampurilainen eroaa hampurilaisesta. Eli nyt teillekkin etta chicken sandwich ja hamburger on eri asioita! :D Ja ne ranskikset oli nimeltaa "vohveli ranskiksia" eli ne oli vohvelin nakosia ranskiksia! Aika siistia..
Kuten huomaatte ulkona oli t-paita keli
Mini bussissa
Ihanniinko leffoista eiksvaa!
   Melkein repesin yksikseni kun olin tiskilla tilaamassa chicken sandwichiani ja se kassatyyppi kyseli multa et mika ateria ja sillee ja sitse kysy et mika mun nimi on. No ajattelin tietenki et kuulin vaarin ja vastasin "lemonade" koska ajattelin et ehka se kysyy mita haluun juoda. No se sit sano et "Lemonate, with tee?" ja olin et mita ihmetta ja sanoin et "No, diet lemonade please" Ja se katto mua oudosti ja sit kysy sen jalkee et mita haluun juotavaksi :D No jalkeenpain sit tajusin et se oikeesti halus tietaa mun nimen ko siella ravintolassa oli nii kiirellista ni mentiin odottaa sivuu ja sit ne huusi sielta tilaajien nimia ja sit sai menna noutamaan ruokansa.. Kassapoika oli varmaa vaha ihmeissaa ko mun nimi oli Lemonate :D
Luistimet oli oikeesti hokkareita
Keskiviikkona oli sitte semmone yleinen vaihtarimasennus mikä aina välillä iskee. Osa syynä oli varmasti itsenäisyyspäivä ja liika Suomen miettiminen mutta onneksi asia korjaantui hetimmiten torstaina kun oli taas Leaders club! :) En vaan osaa kuvailla miten hienoa se on ja kuinka kivaa se on :) Ihmiset on nii kivoja siellä ja ei tunnu siltä et oon vaa joku ulkomaalanen kenestä ihmiset on kiinnostuneita sen takii et oon Suomesta vaan oikeesti tuntuu siltä et ne on vaa mun normaalei kaverei ja puhun nitten kaa normaaleist asioist enkä kokoaja Suomesta.
   Perjantaina mentii perheen kanssa illala meijjän kirkolle jouluaterialle. Istuttiin semmosissa hienoissa pöydissä ja meille tarjoiltiin bataattimuusilaatikkoa, vihreitä papuja, semmosta samantyyppistä lihaa kuin karjalanpaisti on ja lisäksi salaattia ja jälkkäriksi porkkanakakkua, nam!. Siin on vissiin semmosia tyypillisiä Amerikkalaisia ruokalajeja mitä syödään jouluisin. Oli tosi hyvää ja istuttiin siis semmosissa pyöreissä pöydissä (niinku leffoissa!) ja syötiin ja samalla kuunneltiin kun kirkon kuoro ja bändi soitti ja laulo. Musiikki oli tosi hienoa kun siellä oli niin paljon eri instrumentteja. Ilta oli tosi hieno mutta ainut miinus meijjän kaikkien mielestä oli sen pituus. Se kesti tosi kauan eikä sieltä nyt oikei keskenkää voinu lähtee ja vaikka musiikki oli tosi taitavasti toteutuettu niin se oli aika yksitoikkoista.. Mut oli kummiski kivaa:)
sapuskaa
Meijjän perhe oikealla ja vasemmalla pariskunta
jotka istu samassa pöydässä. Kuten Amerikkalaisiin
tapoihin kuuluu juteltiin niitten kanssa vaikka mistä
vaikka ei koskaan aikasemmioltukkaa nähty

yleensä pöytien tilalla on tuolirivistöt. edessä näkyy alttari

   Perjantaina tapahtu juttu, joka kuvaa mielestäni hyvin Amerikan ja Euroopan eroja. Mulla on espanjassa tulossa nyt semmone projekti et pitää rakentaa mini luokkahuone pahvilaatikon sisään, esim käyttäen muovailuvahaa tms. Ensinnäkin musta on aika naurettavaa että ylipäätään tehään semmosta mutta lisäksi opettaja jakoi kaikille oppilaille paperin missä luki projektin ohjeet ja alla on viiva missä lukee "huoltajan allekirjoitus" :DDDDDD Tää on niin naurettavaa. Eri siis tarvitsen huoltajan allekirjoituksen paperiin missä lukee ohjeet kuinka askarrella. Naurettavaa. Ja syy miksi mun mielestä tää kuvaa hyvin Euroopan ja Amerikan eroja on se että just pari viikkoa sitten täytin läjän vakuutuslomakkeita kun kävin kuumeen takia päivystyksessä ni mun piti lähettää kuitti ja täyttää lomakkeita (suomeksi siis niin hostperhe ei voinu auttaa) ja lähettää ne postissa enkä tarvinnu huoltajan allekirjoituksia tai mitään siihen. Eli siis vakuutuspapereita voin kyllä hoitaa ilman isin ja äitin allekirjoituksia mutta pahvilaatikon askarteluun tarvitsen allekirjoituksen :D naurettavaa..
hotellin edessä valo suihkulähde
v a l t a v a joulukuusi
Lauantai aamuna yllätys yllätys menin taas tekemään volunteeringia ja päivällä taiteilin joulukortteja ja maalailin mun miniatyyri luokkahuonetta. Illalla mentiin Richmondin, eli Virginian pääkaupunkiin kaupunki kierrokselle!! Se oli ihan mahtavaa!!! Sandillä on semmone projekti ni se oli tekemässä sitä kavereittensa kanssa ni mom ja dad oli näyttääs mulle kaupunkia, joka oli niin kaunis kun oli pimeää ja koko kaupunki täynnä valoja:) Mentii kattoo eka James Riverin rannalle kattoo jouluvalo -vene paraatia! Eli siis veneitä lipui edes takaisin joessa ja ne oli ihan täynnä jouluvaloja!! Se oli tosi nättiä kun oli pimeää :) Sen jälkee mua vietii kaupunkii ja näyn kampuksen, eli sen alueen missä on yliopistoja ja opiskelijakämppiä ja ruokapaikkoja :) Kaupunki on vanha ja aina kun rakennetaan uusia rakennuksia keskustaan ne tehdään vanhan näköisiksi. Mun mielestä Turun pitäis ottaa mallia tosta. Ei ois semmosia rumia moderneja rakennuksia joka paikassa vaan hienoja ja koristeellisia ja "vanhoja" rakennuksia :)
Paatteja. taustalla näkyy miten kaikkiin korkeisiin rakenuksiin
ollaan laitettu jouluvalot reunustamaan katon harjaa ja sivuja
piparijunan etupää

jopa polkupyörissä on jouluvalot!
kuten näkyy rakennukset on rajattu tollee jouluvaloilla
sweet frog on paikallinen jäätelöpaikka joka on tosi suosittu
nuorten keskuudessa. Se onki tosi hyvää, harmi vaa ettei
oo laktoositonta :(
piparitaikinasta tehty juna! :D Hullut amerikkalaiset..

Lauantaina käytiin myös yhen perhetutun uudella talolla joka oli VALTAVA. Mä en oikeesti osaa kuvailla kuinka iso talo se oli.. Se oli  jotain ihan käsittämätöntä ja mä olin oikeesti shokissa:D Kulttuurishokki.. Ensinnäkin se oli neljjä kerroksinen ja sisään tullessa yläpuolella oli (tasan) tuhat osainen aito kristalli kattokruunu. Olin ihan shokissa :D En viittiny kuvia ottaa ko se ois ollu aika epäkohteliasta, vielä kun mun suu oli auki ja olin ihan sanaton :D Mut yritän ottaa salakuvia sitkun mennään sinne uudestaan käymään (toivottavasti pian!!) Ja mun koti täällä on valtava kuten kuvista ootte nähny ja toi on vielä niinku kaks kertaa isompi ni ihan järkytys oli :D Oisitte nähny sen köökin.. ah! Se talo jää unelmiini..
   Sunnuntaipäivään. Mitään ihmeempää ei tapahtunut. Mun aluevalvoja kävi meillä ja sovittii et se vie mut kattoo yliopistoja ihan sisältäkin päin kun se käy Virginian yliopistoa ja oon tosi innoissani koska se ainakin vaikuttaa ihan erillaiselta kuin suomalaiset yliopistot :) Sunnuntaina käytiin vähän shoppaamassa mutta en ostanu mittää ja katottiin semmone järkyttävä dokumentti momin kanssa semmosesta tytöstä joka oli 18 vuotta kidnapattuna!! :O ihan järkyttävää.. Se jäi kummittelemaan meijjän molempien mieleen, saa nähä pystynkö ens yönä nukkumaan..

6 kommenttia:

  1. Vaikuttaa nii kivalt :) makin haluun tanne t-paita kelit.. Ja ymmarran ton vaihtari masennuksen, must tuntuu et nyt ennen joulua oon erityisen altis sille : )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kovasti uhataan et ens viikolla satais lunta, en kyl usko ko onnii lamminta.. Joulu on vaha semmosta aikaa

      Poista
  2. Ihania kuvia! Ei ole ihme ettei Amerikka ole kovin innokkaana mukana energiansäästötalkoissa....
    t. Äiskä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Joo ei varmasti ole. Mut Sennäyttää kyl tosi hienolta kun on paljo valoja

      Poista
  3. ahaha ei hitto repesin tolle lemonade jutulle :Ddd ihana assu <3!

    VastaaPoista