perjantai 17. toukokuuta 2013

The Tragedy of Mr. Potato

Minä ja Sandi tehtiin biisi "The Tragedy of Mr. Potato" Huomioikaa taitavan tunteelliset kasvojen liikkeet ja eleet sekä vireinen kaunis laulamisemme. Albumimme voitte ostaa ensi viikosta lähtien iTunesista! Nauttikaa olkaa hyvä!

http://www.youtube.com/watch?v=lpvnMlXOCco

Ja kaikki muutenkin menee hyvin. Tajusin juuri että enää kuukausi ja 10 päivää jäljellä. Aika menee niin nopeaan. Ihan uskomatonta että oon ollu täällä jo melkei koko vuoden!

Mittää ihmeellisempää ei oo tapahtunu paitti että täällä viime viikolla sato rakeita! Ne oli valtavia! Marjannekarkkien kokosia. Ihmiset ei uskaltanu tulla ulos autoista eikä rakennuksista kun taivaasta sataa jäätä. Minä olin YMCA:lla salilla ja mom tuli hakemaan mua ja jouduin ulkona katoksen alla oottelemaan momia puolisen tuntia jäisessä sateessa





Koulu on jo täällä käytännössä loppunut, tai ainakin opetus. Tunneilla katsotaan videoita, jutellaan ja pelataan tietokoneilla (jokaisella oppilaalla on oma koulun antama kannettava). Mulla oli viime viikolla ensimmäinen ja viimeinen koeviikkoni täällä ja kokeet oli ihan uskomattoman helppoja :D Naurettavaa.. Kaikki monivalintatehtäviä ja neljästä vaihtoehdosta ei ole vaikeaa päättää sitä oikeaa kun kolme vaihtoehtoa on outoja ja tosi samanlaisia ja yksi vaihtoehdoista eroaa huomattavasti muista. Eli ihan arvaamalla voi siitä selvitä.. Koulua on vielä kuukausi jäljellä ja koska final exams on jo suoritettu niin kukaan ei tee yhtään mitään, outoo. Tässähän menee vaan aikaa ja rahaa hukkaan kun joutuu koulun penkillä istuu päivästä toiseen tekemättä mitään :d

Muhu on iskeny kesäflunssa ja oon ollu kipeenä kotona ja katsellut ahkerasti Duudsoneita, ne on nii hyviä. Erityisesti Duudsonit tuli taloon -ohjelma. Tuo mieleen miltä tuntuu olla Suomessa ja olla suomalainen pitkästä aikaan. Mulla on ikävä yksinkertaista ruokaa ja normaaleja maitopurkkeja, margariinia, ruisleipää ja sellasta suomalaista tyyliä. Kun kattoo tota Duudsonit tuli taloon -ohjelmaa, missä duudsonit siis asuu tavallisen suomalaisen perheen luona pari päivää niin se tuo mieleen oman perheen ja miten Suomessa asutaan. Uskomatonta miten se tuo muistoja mieleen ja sellasen turvallisen tunteen kodista. "Pian lähden täältä" -järkytyksen lisäksi mielessä on kyllä aika paljon Suomi. Pian pääsen taas kotiin.

Oon ihan surkea kokki mutta yks paiva uskaltauduin tekee
pyttipannua! Onnistu aikas hyvin musta :) Sandi tykkas!

On lottovoitto syntyä Suomeen -lause, jonka kaikki on varmasti kuullut ja joka jakaa mielipiteitä. Onko lottovoitto syntyä Suomeen? Iltalehden sivuilla oli kysely ja yli puolet suomalaisista vastasi "Ei". Miksi? En vaan ymmärrä miksi Suomen hallitusta ja kaikkea muutakin suomalaiset kritisoi jatkuvasti, ärsyttää minua ihan suunnattomasti. Olemme syntyneet maahan jossa on taattu ilmainen koulutus ja terveydenhuolto kaikille, jossa on turvallista asua ja jossa ei tarvitse pelätä oman uskontonsa tai poliittisten mielipiteitensä vuoksi. Suomi on luokiteltu numero ykköseksi niin monella listalla. Paras koulutus, paras maa asua, paras maa äidille, maa jossa nuoret ovat maailman onnellisimpia, korkein elämänlaatu jne. lista on pitkä. Vaikka nämä seuraavat onkin vain pieniä ongelmia verrattuna kaikkeen muuhun mikä on meneillään tässä maailmassa niin minua ne häiritsee. Olen nimittäin täällä tajunnut kuinka kamalaa on kun saa pelätä kun menee sairaalaan käymään että tämäkin maksaa 10 000 dollaria ja että korvaakohan vakuutus vai joutuuko maksamaan tollaisen hirmuisen summan tai sen kun joka aamu joutuu pakkaamaan lounaan ja syömään kylmiä voileipiä joka päivä ja tekemään monivalintatehtäviä, mikä ei mielestäni kovin järkevää ole. Vaihtoehtoisena koululounaana on tietenkin pitsa, ranskikset ja subway jos niitä haluaa joka päivä syödä. Mielestäni Suomi on ihana maa ja vaikka ihmiset välilä ovatkin antisosiaalisia, hiljaisia ja epäkohteliaita niin se kuuluu kulttuuriimme. Ei sitä aina jaksakkaan jutella ventovieraille bussissa. Mielestäni meidän hallitus on kyllä tosi hyvällä mallilla.
Anteeksi tälläinen saarnaus mutta tuo Iltalehden kysely sai mun tunteet kuohahtamaan.

Mun ei onneksi tarvitse lotota kun olen sen jo kerran voittanut!!

6 kommenttia:

  1. hahaha kattosin ton teijän biisin.. bon appetit XD
    mut siis oon ihan samaa mieltä siitä että suomi on oikeasti varmaan paras maa asua ja oon niin onnekas kun oon saanut syntyä sinne. :)

    VastaaPoista
  2. Kaikessa on hyvät ja huonot puolet, on suomessakin ihmisiä joilla ei mene niin hyvin, mutta ymmärrän mitä tarkoitat - ehkä tasa-arvoa. Muistutan kuitenkin että tämä kielenkääntö toiminto on edelleen olemassa ja blogia lukee moni ei suomalainen...
    Äiskä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaikilla mailla on omat hyvät ja huonot puolensa. Halusin vain kertoa kuinka onnellinen mielestäni olen että olen syntynyt Suomeen.

      Poista
  3. Kylla ymmarran exactly mita tarkoitat !! Goo finlaaand!! Kylla sita saa ylpea maastaan olla, ties kuinka monta kertaa ollaan kuunneltu amerikkalaisten hohtoa niien taydellisesta countrysta haha:)

    VastaaPoista