lauantai 29. syyskuuta 2012

Bday and YFU

Taas yksi viikko on kulunut, aika menee niin nopeesti.
Mom ja minä
Ihan itse asettelin super kauniisti ja harmonisesti kynttilät!
Keskiviikkona meillä oli lomaa koulusta niin menin meijjän koululaisten kanssa keilaamaan ja sen jälkeen mentiin dadin ja Sandin kanssa synttäriostoksille koska momilla oli synttärit lauantaina. Juhlistettiin niitä kuitenkin perjantaina koska lauantaina kaikilla alueen YFU (=mun organisaatio)vaihtareilla ja niiden host perheillä oli tapaaminen yhden perheen kotona. Mom sai synttärilahjaksi hienoja vaatteita mitkä me oltiin valittu ja oltiin leivottu Sandin kanssa rommikakku, joka oli ihan mahtava huolimatta siitä että mä olin leipomassa...
Perjantai-iltana mentiin vielä meksikolaiseen ravintolaan syömään ja uskalsin jopa laittaa jotain chilisoosia mun ruuan päälle. Mom sanookin kokoajan että sitten kun palaan Suomeen laitan kaikkiin ruokiin tabascoa kun oon tottunut niin tuliseen ruokaan täällä. Meillä laitetaan kotona kyllä niin mausteista ja tulista ruokaa etten yhtää ihmetteliskää.. :D
Huomatkaa Sandin epäileväinen katse
YFU tapaamisessa oli ihan mahtavaa!! Näin paljon muita vaihto-oppilaita ja sain tukea muilta, mulla kun ei oo koulussa yhtäkään vaihtaria niin ei oo ketään jonka kanssa jakaa uusia kokemuksia, paitsi Susanna mutta se asuu toisessa kaupungissa :/ Mut onneks näin siis Susannaa ja juteltii ja oli tosi kivaa. Musta tuntuu että lähennyttiin myös perhenä kun siellä juteltiin ja pohdittiin kaikenlaisia juttuja. Mulle selvisi esimerkiksi että välillä ihmiset ajattelee että oon epäkohtelias koska en käytä sanaa "please" tästä eteenpäin yritän vielä enemmän! Mutta se on hankalaa kun meillä ei suomenkielessä oo vastaavaa sanaa. Avauduin myös perheelleni mua ainakin aluksi häiritsevistä ja vaikeista asioista.
   No mutta YFU tapaamisen jälkeen mentiin syömään Susanna hostperheen kanssa Italialaiseen ravintolaan ja kivaa oli! Mä ja Susanna opetettiin "Paljon onnea vaan" Susannan hostsisko Olivialle ja Sandille ja laulettiin se kovaan ääneen keskellä ravintolaa momille, ja viereisissä pöydissä istuvat taputti!! Oli kyl ihan mahtava päivä :) Ainut miinus ja ehkä pieni kulttuurishokki oli se kun oltais Susannan kans haluttu et se tulee meil yöks mut se ei sopinu hostvonhemmille ku pitäisi kuulemma ennakkoo suunnitella sellasia eikä tämmöset sponttaanit suunitelmat käypäinsä. Mä oon tottunut suomalaisena vapauteen ja siihen et voin mennä kavereile yöks ku siltä tuntuu ja ärsytää kun ihmiset täällä ajattelee että 17 vuotias on vielä pikku lapsi. Suomessa nuoriso on tottunut vapauteen :p
Susanna hostsisko Olivia ja Susanna,
 sisarusrakkautta!
Susanna, mä ja Sandi
Mä ja Susanna hilpeinä hyvän ruuan jälkeen
Susannan hostmom Sam, mä ja mom

7 kommenttia:

  1. Iha tyhmaa ku en paassy, outoo tollain ku kielletaa :D hei mut oli kyl sairaan hauskaa ;)!! Hihi ihana teksti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, mut onneks meillä oli hauskaa muutenki :) Ja meillä on hei vuos aikaa ;)

      Poista
  2. Ihan hyvältä toi kakku näyttää suhteessa siihen et oot koskenu siihen ;) no ei :) ja oon in love ton sun hollisterin hupparin kanssa, täytyy koittaa suunnistaa hollisteriin ens vklp bristolis! mut jee!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sofia :D ! Hollister, ah<3 I am in love ;)

      Poista
  3. Привет, Сашенька. Я у Лены в Македонии. Рада, что тебе нравится Америка и что тебя не обижают. Пиши нам.
    Целую.

    VastaaPoista
  4. Македонии! Папа сказал мне что Лена работает там. Я напишу вам, но мне нада ваше адрес сначала.
    Целую

    VastaaPoista
  5. Хорошо! Написала тебе на твой эмайл. целую

    VastaaPoista