torstai 6. kesäkuuta 2013

Pitkä kuuma kesä ja mä aijon elää sen

Kuuma nimenomaan täällä trooppisessa Virginiassa. Ulkona ei pysty oikei olee päivisin kun ilma on tosi paksua, kosteaa ja tosi kuumaa. Tää on ihanaa vähän aikaan mutta kyllä mä Suomen kesästä enemmän tykkään kun ei oo näin tukalaa olla..

Viimisiä viikkoja viedään ja tunnelmat on semmoset. Lauantaina hyvästelin mun ensimmäisen kaverin. Tiiän etten enää koskaan tuu näkee Michaelia :( Ja vaikka ei ollakkaan mitenkää läheisii ni se on silti kiva tyyppi ja on vaa nii surullista hyvästellä se, ja tiiän että tää on vasta alkua! Vielä on monia ihmisiä hyvästeltävänä.

Senioreilla loppus perjantaina koulu ja perinteisesti ne tekee aina "Senior Prank"in eli siis jekun koululle viimeisenä päivänään. Aamulla seniorit oli vallannu opettajien parkkiruudut ja niillä oli siellä musaa ja grillasivat siellä aamiaista ittelleen ja sitten kun kello soi ne kaikki ryntäs samaan aikaa sisälle kafeteriaan kovaäänisesti ja neon väreihin pukeutuneina ja alko tanssia pöydällä. Myöhemmin lounaan jälkeen vuorossa oli toinen prank kun seniorit oli jostain kaivanu makuupusseja ja tyynyjä ja yökkäreitä ja ne "nukku" keskellä käytävää niin ettei muut oppilaat päässy tunneillensa kun ne oli koko käytävän vallannu eikä niitten ylikään voi hyppiä kun satoja senioreita nukkuu käytävällä :D Aika hauskaa varmaan niistä mutta mä myöhästyin mun tunnilta kun jouduin kiertää koko koulun ympäri..

Tässä seniorit tanssimassa ruokalan pöydillä
Senioreilla oli Senior Awards maanantaina ja lintsasin tunteja kun halusin nähä mun kaverit (suurinosa niistä on senioreita) ja Sandi sain stipendin! Jee! Tässä kuvia :) Meillä junioreillakin oli Junior Awards ja sain stipendin kun oon vaihtari jeiii


Perjantaina oli Jordanin synttärit ja porukalla vieteltiin niitä ja oli ihan sairaan hauskaa! Neuloin Jordanille villasukat ni nyt se on valmis tulemaan Suomeen joku päivä jos se vaan haluu :) Pelattiin lipunryöstöä ja vaikka kuulostaa lapselliselta niin se oli niin hauskaa! Juoksin henkeni edestä ja kaikki oltiin hiestä märkinä sen jälkeen.
Mikellä on semmone ihme kuoppa rinnassa
ni Anthony laitto siihen maitoa ja muroja
ja Mike söi kaiken

18-vuotiaalle Jordanille 18 läpsyä!
Lauantaina hengailin koko päivän Gaben kanssa ja illalla menin sen kanssa syömään ja sitten lyöttäydyttiin Courtneyn ja muite kaa ja ajjeltii ympäriinsä ja mentiin Courtneylle viettää aikaa. Huomasin etten ookkaa niin huono pelaamaan koripalloa!
Gaben valtava ja pelottava koira. Senkin nimi on Mellow!
Taco Bell
Mä ja Court
Tiistaina skippasin koulun ja mentiin perheen kanssa kattoo UVA:ta eli University of Virginiaa ja oli kyllä hieno paikka! Semmonen Eurooppalainen fiilis ja meininki ilmassa kun rakennukset oli kauniita, koristeellisia ja vanhoja. Virginiahan on vanhin osavaltio kaikista kun se oli se ensimmäinen perustajaosavaltio ja siksi täältä löytyy kaikki hienot historialliset jutut. Käytiin kattomassa asuntoloita ja Sandihän tonne menee siis ensi vuonna. Täällä Colleget eli Universityt eli yliopistot on semmosia että kampuksella yleensä asutaan eli koko kaupunki on tavallaan yhtä yliopistoa. Paljon eri rakennuksia ja tunteja sekä luentoja eri paikoissa ja eri rakennuksissa ja erilaisia asuntoloita. Sandi asuu semmosesssa asuntolassa missä on niinku olohuone keskellä ja 6 huonetta ympärillä ja jokaisessa huoneessa on 2 ihmistä. Kuulostaa kivalta! Käskin sitä sit kutsuu mut tänne kaikkiin yliopistobileisiin kun yliopistot on niistä kuuluisia Amerikassa, sitä odotellessa!
Perheeni ihmetteli että täytyy kävellä joka paikkaan (joka meille suomalaisillehan on täysin normaalia) kun yliopistorakennuksista toiseen kävellään ja kaupungille syömään mennessä käytetään bussia. Amerikkalaisethan on tottuneita vain ajamaan jokapaikkaan kun jalkakäytäviä ei yleensä ole. Tämän takia myös oli semmone Eurooppalainen meininki kun itseasiassa näki ihmisiä kävelemässä ulkona ja sai ittekkin vähän liikuttaa kroppaansa




yliopiston football stadium, kiva

Kaikilla autoteillä näki yliopiston logoja
joka on toi "V"
Viikonlopuksi on paljon suunnitelmia. Perjantaina meillä on perhetuttujen kanssa mun läksiäis/ Sandin graduation juhlat ja lauantaina YMCA disco jutska lapsille jossa oon taas töissä, tää on viiminen! :( Ja sunnuntaina on mun synttäri/ mun läksiäis/ Sandin graduation bileet meillä ja paljon meijjän kavereita on tulossa meille! Mun synttärithän on maanantaina, en voi uskoa että täytän 18!! Ihan hassua..

Anna ja Sofia, mun parhaat kaverit jokka oli vaihdossa Englannissa ja Usassa on jo palannu Suomeen ja kohta Kasu (USA) ja Konsta (USA) on takasin kotona kanssa eli ne kaikki on siellä ennen minua :( No mutta tuun heti perässä ja pian nään taas mun parhaat ihanat kaverit :) Oon nähny kuvia niistä yhessä Suomessa ja se on ihan hassua nähä ne taas yhessä, tää paikka tuntuu niinku olis eri planeetalla tai niinku aika ois pysähtyny Suomessa ja mä vaan oon täällä Usassa vuoden ja palaan sitten takas Suomeen ja aika alkaa taas kulua.
Oon saanu kesätöitä Ruissalosta Turku Touringilta ja oon tosi innoissani! Ja sitten vielä Satahanka -partsaleirille heinä-elokuun vaihteessa eli aika bookattu kesä tulossa, mä tykkään siitä kun on paljon tekemistä!
Tässä vielä kuvia Amerikkanaistuneesta Sashasta, nauttikaa silmiä hivelevästä vaatetuksesta! (tää on siis täysin normaalia täällä älkää pelätkö)

Harmi ettei mun solmuvärjätty t-paita
näy hupparin alta :/

2 kommenttia: