torstai 28. helmikuuta 2013

Opossumi!

Söpö!! Tää on googlen kuva siis. Näyttää kyllä
 erehdyttävästi meijjän (pikku) Tinsu -kisulta!
Tämmöstä asiaa että näin opossumin! Se oli vaikka kuinka söpö! Yks iltamyöhä oltii ajelees Sandi kans kottii päi ja se ylitti tien meijjä nenä edestä! :0 ja oon muutenki nähny vaikka mitä elukoita täällä. Kilpparin, kauriita, peuroja ja isoja haukkoja/kotkia, en oikee tiiä kumpia..

Ja siis muutakin asiaa että siis menee hyvin ja ajattelin tässä ajan kuluksi listata asioita joitten kohdilla musta tuntuu että olen muuttunut/kehittynyt täällä ollessani:
-olen rentoutunut entisestään pukeutumistani kohtaan. Asukokonaisuuteeni kuuluu nykyään Amerikkalaiseen tyyliin aina silloin tällöin leveä lahkeiset legginssit(kutsutaan yoga-pantseiksi täällä), t-paidat ja hupparit sekä sporttiset kengät!
-uskokaa tai älkää mutta oon oppinut paljon terveellisestä ruokavaliosta täällä, kiitos hostperheeni. Tiesittekö esimerkiksi että peruna ei ole kovin terveellistä koska se on tärkkelystä? Mä ainakin syön sitä Suomessa joka päivä!
-olen oppinut arvostamaa perhettäni enemmän ikävän myötä
-olen oppinut ajattelemaan vähän enemmän "outside the box" kun on ymmärtänyt että ihmiset eri puolilla maailmaa on erilaisia ja kaikki mikä on itsestään selvää itselle ei aina ole sama muille ja että tavat ja jutut mitä Suomessa tehdään ei välttämättä ole ne "ainoat ja oikeat" mitä aina itse olen ainakin luullut
-olen toivottavasti tajunnut että mun pitää ottaa itseäni niskasta kiinni ensi vuonna lukiossa ja alkaa tosissaan keskittyä koulunkäyntiin
-ennakkoluulot ja olettamukset maahanmuuttajia kohtaan vähentynyt koska täällä kaikilla on erilainen tausta eikä kukaan jaksa välittää mistä kukakin on tai mikä sun ihon väri on, kaikki on samassa veneessä. Toivoisin että asiat olis myös näin, välillä niin rasistisessa Suomessa. Tuntuu ettei ulkomuodolla yleensäkään täällä ole niin väliä.
-englantia ja Amerikkalaista kulttuuri olen tietenkin oppinut
-oon oppinut tuntemaan itseni paremmin, tiedän nyt ainakin vähän enemmän mitä tulevaisuudessa haluan
-ymmärrän kuinka rankkaa on muuttaa uuteen maahan ja uuteen kulttuuriin ja uuteen kieleen. Varmasti erityisesti vaihtareita kohtaan tulen tästä edes tuntemaan suurta sympatiaa

2 kommenttia:

  1. Sporttiset kengät. Kuulostaa pahalta :D
    mut siis joo huomannu noita samoja juttuja itsessäni mitä sää listasit :)

    VastaaPoista
  2. Sittenpähän näät kun tänne saavut ;)

    VastaaPoista